Sejak dari zaman sekolah lagi aku memang dilema dgn fizikal aku yg gemuk. Setiap hari aku bertekad utk kurus bila tengok org kurus cantik2 aku terus nak jd mcm diorang. Pakai apapun tetap sesuai dan nampak cantik. Mcm2 ubat kurus aku cuba dan mcm2 senaman aku buat masih berat aku tak turun2. Sampai satu tahap aku dah give up dan malas aku nk fikir pasal kurus lagi aku redha je badan aku gemok mcm ni.

  Pada malam raya tahun lepas aku ikut cik usben balik ke kampung dia..ramai saudara mara suami aku di sana, mereka sibuk memasak rendang merebus ketupat membakar lemang mengemas rumah menukar langsir mcm2 la lg diorang buat, semangat nak raya lah katakan...Aku bersalam2an lah dgn makchik pakchik saudara mara usben aku. Sesampai kat dapur je ada lah seorang makchik usben aku ni jerit tang jauh "mang aii enal bini ko dah mcm tong drum, ko bg makan apa ni?" celupar sungguh mulut org tua ni.. aku punya la malu bercampur marah pun ada lah sbb hampir semua saudara mara usben aku pandang aku..kesian laki aku pun malu jugak tapi dia buat2 biasa je...

  Beberapa minit kemudian dtgla sorang perempuan tegur aku sambil hulurkan tangan utk bersalaman dgn aku "hai kakngah bertambah sehat sekarang ni"laaa...rupa2nya adik ipar aku si Maya(adik kepada suami aku) yg buat aku tak kenal dia sebab dulu badan dia lebih kurang besar aku ni je haa..kulit pun tak berapa nak cerah..Wahhh tapi sekarang dah serupa model...Aku ni tengok je dia(suka tengok org cantik) sambil berfikir2 apa rahsia dia ni sebenarnya ye.

  Taklama kemudian aku dan usben minum air dan mkn kuih yg dah disediakan oleh makchik usben yg celupar td. Selepas minum aku pun keluar rumah sambil memerhatikan saudara mara sibuk menyediakan persiapan utk hari raya esok..aku ternampak Maya duduk di bangku halaman rumah..Aku memberanikan diri duduk sebelah Maya(adik iapar aku yg cantik tadi)dan aku mula berbual2 dengan dia sampailah aku bertanya apa rahsia dia sehingga boleh jd kurus mcm ni..tak silap aku berat dia dulu 85kg tapi sekarang dalam 50-55kg sahaja..teruja kan uolls. Maya mula lah bercerita dia jd kurus mcm ni sbb dia ada ambil kurus kawan dia yg perkenalkan pd dia..LIPO9X...Wahhh aku pun excited nak tahu tentang LIPO9X ni.(bersemangat kembali nak kurus:))

Maya bagitahu lipo9x ni mudah,tak perlu diet,takperlu exercise,takde pantang larang dan takde kesan sampingan..sebab aku ni ada masalah tak boleh control makan,air batu mesti nak hari2 nescafe ais kopi ais milo ais wajib ada dlm rutin makan harian aku.Yg syok nye aku bila Maya cakap yg LIPO9X ni sedap rasa aiskrim vanila.aku pun terasa nak cuba lipo9x ni...aku pun
terus order 2kotak pada Maya...
  Selepas seminggu raya di kampung usben dan kampung aku, aku dan usben pun pulang ke rumah kami sbb esok cik usben dah mula kerja.Sesampai ke rumah aku kemas2kan lah pakaian n terus mandi..dalam bilik air aku teringat2kan si Maya dan terus teringat lipo9x jugak.Tak sabar rasanya nak kurus mcm Maya.Sebelum tido pun aku sempat bertanya soalan+gurau pd usben kalau Sanah kurus cantik tak? cik usben pun tersenyum2 je tak ckp apa2 pun.

  Keesokan paginya, selepas cik usben pergi ke kerja aku mula lah rutin aku seperti biasa,mengemas, mengemop siram pokok bunga..menjelang tengahari aku pun ke dapur nak masak..tengah2 masak aku terdengar bunyi hon dekat depan rumah aku...aku pun bergegas tengok,ohh poslaju rupanya mungkin ubat kurus aku dah sampai.aku pun cepat2 bukak pintu dan ambil brg aku sambil ckp terima kasih kt abg poslaju tu.aku pun terus masuk kedalam rumah sambil membuka parcel..wahhhhh LIPO9X dah sampai kat tgn aku! Aku pun membelek2 kotak lipo9x tu..tak sabar rasanya nak cuba keesokan pg sebelum sarapan.










  Keesokkan paginya sebelum consume lipo9x aku timbang dulu berat aku mencecah 88.5kg. Aku pun pelan2 koyakkan sachet lipo9x dan terus masukkan kedalam mulut...wow betul lah kata Maya lipo9x ni rasa sedap mcm aiskrim vanila M'CD. Hari demi hari berlalu, cukup je 3 hari aku consume lipo9x cik usben mula tegur 'awak sakit ke?' aku pun terkejut kenapa cik usben tanya mcm tu...tapi aku buat tak tahu jelah...

 
   Genap seminggu aku consume lipo9x aku pun timbang berat aku...sambil pejam baca dan aku membaca kalimah bismillahirohmanirohim aku pun bukak mata pelahan2 sambil pandang tepat pada jarum penimbang...alangkah terkejut nye aku jarum penimbang tepat pada angka 82kg.Hampir 7kg berat aku loss...bertapa gembiranya aku sampai semangat nak kurus semula.

  Cukup sebulan aku consume lipo9x, aku timbang semula berat aku dah mencecah sehingga 65kg....23kg turun dengan 1 kotak lipo9x dalam masa sebulan mmg mustahil bg mereka yg tak cuba lipo9x ni.bg aku ini tak mustahil lg...mmg nyata dan ia terjadi pd diri aku sendiri..bayangkan hampir semua pakai aku tak boleh pakai..cik usben kenelah modalkan sedikit utk belikan baju utk aku..bini dia jugak kan yg lawa..hehehe.
   Tak sampai 2bulan pun aku consume lipo9x ni berat aku dah mencecah ke 55kg. Alhamdulillah aku dah dapat berat yg ideal yg aku idam2kan..Cik usben pun tegur bini dia dah kurus n cantik kulit pun makin cerah..sempat lg dia cakap dalam nada gurauan gemuk ke kurus ke cantik ke tak cantik ke tetap abg sayang. Sweetnye usben aku ni rupanya.


Cukuplah sampai kat sini je sis Sanah share pengalaman sis dari gemuk sampai jadi kurus dan cantik.Banyak kerja rumah yg perlu sis tak siapkan lagi,yg penting sis betul2 berpuas hati dengan lipo9x ni.Kesan seawal 1 minggu hanya sebulan lebih sis dah dapat berat yg ideal.Bagi uolls yg nak dapat kan lipo9x ni boleh lah search IG dia.Sbb sis memang tak jual sbb nnti ramai pulak yg tanya mana sis dapat.Jangan tersalah beli pulak.cari yg serupa seperti di atas.Pastikan sama tu yg penting kalau uolls beli lain sis tak bertanggungjawab ye.Oklah sampai sini dulu ye..sis ucapkan semoga yg nak kurus tu berjaya kurus..salam sayang dari sis Hasanah utk uolls semua.byeee byeee.



Comments

  1. memang menjadi ke? ke you ada diet jugak dear?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I kotak lipo,ada 10 aje...macam mana pulak 1 kotak consume utk sebulan,turun 23kg?.pls asvice

      Delete
    2. Itu laa.. 1 kotak ada 10sachet saja

      Delete
    3. dulu thexxa lipo9x tu 30sachet, box besar. flavour vanilla. skrg pax kecil kecil sbb byk regular request pax kecil2 utk mudah bawa travel and mudah bg yg baru nak try

      Delete

Post a Comment